Böcker

Fanny ville se mina böcker och föreslog att jag skulle skriva ett blogginlägg om de. Så nu tänker jag skriva om alla jävla böcker i min bokhylla. Vill ni veta vad böckerna handlar om föreslår jag att ni googlar. Ni får bara läsa vad jag tycker om dem.
Tro inte att jag ställt böcker hur som helst. Det har tagit många timmar för att få in böckerna och så att det se så bra ut som möjligt. Ingen annan än jag rör dyrbarheterna.



Jag vet, Gossip Girl. Men de behövdes för att fylla ut hyllan. Jag har provat alla möjliga lösningar.





Första hyllan

House of Night - P.C and Kristin Cast 
började läsa serien förra sommaren. De första fantasyböckerna jag läste efter twilight. Tyckte om böckerna väldigt mycket då, men tröttnade sen efter 6e boken. Så jag har ej läst den 7e.

Wicked Lovely, Ink Exchange & Fragile Eternity - Melissa Marr trodde serien skulle vara asbra. Därför önskade jag mig böckerna i födelsedagspresent. Wicked Lovely var mest konstig, orkade inte läsa klart Ink Exchange, och Fragile Eternity har jag inte ens rört. Det finns flera böcker i serien.

Prom Nights From Hell - Många Författare köpte boken i samband med HoN--böckerna. Kommer inte ihåg alla noveller, men jag gillade Meg Cabots. Det är i princip det enda jag tycker om som Meg Cabot har skrivit, tycker hennes böcker inte är så värst bra. Mrs. Meyer's novell var också bra, ingen höjdare men helt okej.

The Twilight Companion - The Unauthorized Guide to the Series skit tråkig.

Vampire Academy - Richelle Mead började läsa serien i slutet av förra hösten. Blev kär. Första boken jag läste som jag tykte var bättre än twilight. Väntar nu på Last Sacrifice som kommer ut i december. Ser även fram emot att läsa spin-off serien som kommer ut 2012 också.

The Mortal Instruments - Cassandra Clare världens bästa serie. Seriously. TMI är min favoritserie, no doubt. Tidagre ikväll var det en livechatt med Cassie där hon avslöjade att det kommer 3 till böcker i serien (iiiih!). Även här kommer det en spin-off serie som kommer ut nu i augusti. Lääängtar.

Hush, hush - Becca Fitzpatrick läste den i början av sommaren och tycker den är jätte bra. Vill läsa Crescendo nu.

Blou Bloods - Melissa de la Cruz fick boken av min vän Ebba för inte alls länge sedan. Egentligen händer det inte så mycket i den, men den är jätte bra. Ska köpa fortsättningen på serien. Tror det har kommit fyra eller fem böcker i serien, om jag inte är helt ute och cyklar. Har faktiskt ingen koll.

Twenty Boy Summer - Sarah Ockler helt fantastisk bok. Läs den. Det är inte en fantasybok, den är sorglig och allmänt bäst.

Gossip Girl & It Girl - Cecily von Ziegesar läste böckerna i 6an. Ingen kommentar. Jag gillar tv-serien.

Harry Potter and the Deathly Hallows - J.K. Rowling hehe, bara den 7e boken. Har läst den första och håller nu på med den andra boken. Anledningen till att jag bara har Deathly Hallows är för att jag ville veta vad som hände efter att jag hade sett 6e filmen.

Andra hyllan

The Host - Stephenie Meyer det var en besvikelse ända från första sidan.

The Twilight Saga - Stephenie Meyer läste böckerna, blev besatt, levde bara för serien. Hittade bättre böcker och insåg att twilight inte är så jävla bra. Ångrar ingenting.

Andra Random Twilight Böcker - Lotta Orkar Inte Gå In På

Night World - L.J. Smith
har inte läst klart tredje boken för att jag tyckte allting blev för rörigt. Annars är den bra. Seg i början, bra i mitten, konstigt slut.

The Vampire Diaries - L.J. Smith precis som Night World: seg i början, bra i mitten, konstigt slut. Har inte läst den senaste boken. Tv-serien är bättre.

Tredje hyllan (egentligen femte)

Ser mitt huvud tjockt ut i den här - Randa Abdel-Fattah 
tror jag läste boken i 6an. Boken tillhör skolan, glömde bara lämna tillbaka den. Känns lite pinsamt att göra det nu, 2,5 år senare.

Okej, orkar inte skriva om alla böcker på den hyllan. Men några som jag verkligen tyckte om är:

Tillsammans - Denise Rudberg

Simon och Sophie - Emma Granholm innan twilight var detta den bok som jag läste om och om.

Innan jag dör - Jenny Downham kommer inte riktigt ihåg boken. Vet i alla fall att den är sorglig och bra.

Malin + Rasmus = Sant - Moni Nilsson Brännström även den här är väldigt sorglig, älskar den.

Au Pair - Melissa de la Cruz ganska bra faktiskt.

Böckerna på den sista hyllan är betydligt enklare. Dock väldigt bra. Specielt om man inte orkar anstränga sig.

Det där tog typ år. Orkar inte ens läsa igenom för att kolla om jag har gjot några fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0